Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

7. apr. 2009


Kjære mine gode venner.
Håper dere har fine dager
nå når vi går
inn i påskehøytiden.
Selv jobber jeg nattevakter
det meste av påska,
men det er rolig og fint
på jobb så det går
helt greit.
I natt var jeg i
det poetiske hjørnet og
da ble dette
diktet til, som jeg
gjerne vil dele med dere:)


Din dag:)

Sitt ikke å vent på at dagen skal komme,
for dagen ER nå.
Du må den favne, gå den i møte,
den er for deg,
du må frøene så.

For gårdagen den kommer aldri tilbake,
og dagen i morgen er enda ikke her.
Dagen i dag er ny og vakker,
den er god,
den er din,
den vil være deg nær.

Så ta den i mot med ditt åpne sinn,
føl varmen fra livet som stryker ditt kinn.
Livet er ditt,
og dagen er NÅ,
velg den vakreste stien å møte den på......




14 kommentarer:

Havfruen sa...

Et flott dikt som sier det meste. Ja vi har en tendens til å se bakover og tenke framover...og glemmer dagen IDAG.
Nydelig bilde også:)
Nyt påska...selv om du har nattvakter:)
Her har vi hatt sol fra skyfri himmel i dag..herlig:)
Hytteklem herfra...

Eli Kristin Magnussen sa...

Vakkert dikt Kate, du er så flink til å sette ord på ting. Og du har rette fokus - vi må ikke glemme å leve i nuet, ta vare på dagen idag! En liten, men utrolig viktig tankevekker i en hektisk hverdag ;)

Nyt nattskiftene og ha ei herlig påske! Stor klem :)

Orlaug sa...

Kloke ord, nydeleg dikt.
Ei god (arbeids-)påske til deg!

naturglede/Randi Lind sa...

velg den vakreste stien å møte den på......
Aldeles nydelig, takk for at du deler med deg av dine skatter:)God påske!

Havfruen sa...

Tørste eller tørke...hehe...jeg skjønte hva du mente men fikk meg en god latter.
Nå er det rødvin i glasset og kos foran peisen:)
Hundehår ja...det er en ille tid nå så støv på hjernen funker dårlig. Noah skal vel kvitte seg med litt valpepels å han da...
et hundeliv...

KATE ♥ sa...

Ja det er helt sant.
Klem Kate

Elisabeth sa...

Så sant så sant.
Vi skulle alle blitt flinkere til å tenke slik.
Ingen kjenner morgendagen.
For noen dager siden ble et ektepar i nabokommunen drept momentant i en bilulykke på veg til jobb. De etterlot seg to barn. En i 7 klasse og en ca. 20 år.
Ufattelig tragisk.
Lev i nuet...

God påske!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så vakkert dikt, kjære kate! :) Du er så flink! Eg beunderer deg :) Håper du har det bra :)

Ja, det er viktig å leve dagen her og nu :) Vi må nyte dagane, sekunda.. dei går så alt for fort!

Ønsker deg ei gooodpåske! kos deg masse med dine :) Godklem! Ps, håper du får slappa litt av i påska også, og at det ikkje blir berre jobbing :)

sammen på veien sa...

Du så nydelig dikt gode venn!!! Det skal jeg ta godt vare på!!! Viktige sannheter Kate.
Må du ha lykke til med jobbing i påsken, og tusen takk for gode ord til meg!! Varmer!!

God påskeklem fra meg

Marie sa...

Fantastiske bilde du tar :)
Fint dikt også :)

Monicas sa...

Du e nu så vakker att:) kjempefine ord min venn....påskeklem...

Turid sa...

Så fint dikt du har skrevet! Sanne ord!
Håper det blir noen rolige nattevakter nå i påsken;)

FO - 2 sa...

Nydelig og ettertenksomt dikt Kate. :)
Like nydelig illustrert.
Du har en vakker og kreativ sjel.
Håper at du har det fint denne påsken, både på jobb og ellers.
Her kom ikke husbonden til Bergen likevel. Båten ligger fortsatt i England. Det er flere selskaper som "styrer skuta", og det er ikke alltid at de kommer til enighet. ;)Slik er det bare. Men, det går bra. Det er bare ett par uker til han er hjemme igjen. ;)
Vi koser oss, jentene og jeg. I natt har Camilla en venn på overnattingsbesøk, og de har kost seg hele kvelden.
Vi har også kost oss med ett par byturer, så langt i ferien.
Koselig å høre at dere koste dere under feiringen av din mor.
Tipper at bursdagsbarnet var fornøyd selv også da. :)
God klem fra meg, som tenker på deg, også når jeg ikke er så flittig til å kommentere.
Det går litt i bølgedaler. Er i "modus" igjen nå, tror jeg. ;)
God natt.

Unknown sa...

Nydelig dikt som varlig beskriver det som er viktig, Kate...
Mykje jobbing her og, men no er det siste innspurt og i morgon har eg FRI:0)
Klem

Related Posts with Thumbnails