Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

11. apr. 2010

Jeg ønsker meg ny linse til mitt Nikon………………

I helga har jeg vært så heldig å fått låne ei 200 mm linse til mitt Nikon apparat, og da dro jeg på fuglejakt:)
Det er helt utrolig hvor vakkert småfuglene synger om dagen, men de er jommen ikke enkle å komme innpå. Jeg har stabbet rundt i skogen med stativet mitt, men så snart jeg har nærmet meg, så  fløy dem videre. Har nå heldigvis fått fanget noen i linsa, men da har jeg ikke brukt stativ så de er ikke helt skarpe, daden linsa er ganske tung å holde helt i ro. Men jeg er fornøyd, jeg:)  Og det har vært skikkelig morsomt!
Så gjenstår det bare å ønske dere alle en fin søndags ettermiddag og ei flott ny uke!
KLEM.
1
2
10
3
2
3
1

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde vært morsomt å hatt forskjellige linser ja, ønsker meg ei macrolinse, elsker å ta nærbilder av vakre ting. Man må ha tålmodighet når man skal på fotojakt etter fugler og det ser det jammen ut som du har, kjempefine bilder.
Fortsatt fin søndag.
Klæm

Mette Larsens fotografier sa...

Heia
Det der synes jeg du har fått veldig godt til. Flotte bilder:) Jeg har også en telelinse, men jeg er ikke helt fornøyd med automatikken og bildene blir ikke så klare som jeg ønsker med full zoom desverre. Jeg har selv vørt mange ganger på fuglejakt og jeg erfarer at det beste er uten stativ. Jeg får det ike helt til med det der stativgreia :)

Havfruen sa...

Fornøyd kan du så absolutt si deg:) Flotte bilder ble det.

Du lurt på iso og slikt på det ene bildet mitt:)) hehe...det sto på landskap..ikke rørt mere. Husk jeg har Major på slep når jeg tar foto (som regel) så da går det litt fort:)
Iso og lukkertid...har planer om å lære det..en dag:)
Nyt kvelden, klemmer fra meg:)

Elin sa...

Bildan a pippipan vart nydeli :)

Anonym sa...

Kjempefine bilda, utrolig hvor klar og detaljert de ble!

Klem fra Ida-Sofie :)

Røsslyng sa...

Heisann!
Nydelige fuglebilder!
Det ligger forresten en award til deg på hagebloggen min: http://ugressparadiset.blogspot.com/
Håper du tar i mot den :)

Lene Megan sa...

Hej Kate
Linse eller ej, du tager nogle smadder flotte fotos! En fryd for øjet med mange fine detaljer! :0)
Må du få en dejlig dag.
Klem fra Megean

Torilpia sa...

De var jo kjempeflotte Kate :o) Du kan være godt fornøyd med disse ja .. herlige bilder :o)

Jeg vil også ha ny linse .. :o)

Håper alt er bra med dere og at dere får ei fortsatt flott uke - stor klem fra meg :o)

huset på øya sa...

Utrolig flotte bilder Kate!!!

Herlig bilderas det her.

Det er så gøy å ta bilder. Får litt blod på tann - og lyst på mere objektiver når en først har begyndt :o)

God lillelørdag! klem Vibeke

HansHB sa...

Flotte bilder dette. Hvis kamera ditt ikke er et fullformatkamera, vil linsa di egentlig være på 300mm (dvs 200x1.5)
Skal du invistere i ei telelinse anbefaler jeg 300mm (som da blir 450mm hvis du ikke har fullformat)
Uansett, mange flotte bilder her inne!! Skal besøke deg igjen!!

Lykkelita sa...

Naturfotografen slår til igjen! Vakre bilder av vakre "pippipper".

Her i huset er vi sluttet å si fugler, skjønner du. Selv når jeg og mannen går tur alene snakker vi om de fine pippippene.

Ja, linse til kamera står høyt på ønskelista her også - man kommer ofte til kort med den som er standard på apparatet.

Håper du har det bra, Kate. Ønsker deg en strålende dag:)
Klem!

FO - 2 sa...

GRATULERER med ny linse,
og med fine bilder.
Så gøy!
JUHU! :))

Related Posts with Thumbnails