Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

4. jan. 2009




Nytt år - nye muligheter:)

Mitt første innlegg i bloggen min etter nyttår, ønsker jeg skal fokusere på HÅP, derfor innleder jeg 2009 med et dikt jeg har skrevet, som handler om nettopp det.


HÅP.
Håpet smyger seg fram i grålysningen,
fjærlett danser det rundt på morgenrøde skyer,
ventende på dagen som skal komme.

Det bæres fram av dansen i bølgene,
av krokusen som spirer enda mens frosten biter kaldt
og av glansen fra nymånen.

Det fraktes til deg
gjemt i svalens vingespenn,
i de varme strålene fra solskinnet,
og i det svalende regnskyllet
som hjelper gresset til å ta på sommerdrakten.

Selv når stormen og tordenværet
tar tak i deg,
når alt kjennes håpløst og vondt
og du er fanget i mørket...
......da ligger det der,
varmt og trygt innerst i hjertet ditt...
Håpet dør aldri,
det vokser i steingrunn,
det er ditt for alltid,
du må bare SE det...

Jeg ønsker dere alle ei fin uke med en stooor klem:)
Kate:)




21 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelig dikt, du er grådig flink til å sette ord på ting og tang Kate :) Bildene der var jo så vårlige også - og det nye bilde i layout'n er så herlig. Den lille kosebamsen skulle jeg gjerne lånt litt, hi-hi!!

Ha en strålendes fin dag! ;)

Unknown sa...

Utruleg flott dikt, Kate...
Syns du er utruleg flink til å skrive, dette rørte meg verkeleg...
Herleg heading, bamsemumsen dokka er jo berre så skjønn:0)
Ynskjer deg ei flott veke, vennen!!
Varm klem

Turid sa...

Så flott dikt om HÅP du har skrevet! Du er flink! Passet godt nå når vi har gått inn i et nytt år!
Syns bildene dine av nyttårsrakettene var flotte jeg! Men sikkert mye nyttig å lære på fotokurs likevel. Det høres kjekt ut.
Ha en flott dag;)

Turid sa...

Glemte å si at din nye heading var Flott. Så herlig "kosebamsen" din er! Klem;)

Steinbokkjen ;o) sa...

Goooooooodt nytt år vennen! Så nydle dikt du ha skreve. Tusen takk fø at du dele! Håp e eit vidunderle ord!
Så koz at du likte frosthjerta mitt - eg datt jo pladask kan du sei og va suuuuuuper fornødd då eg "fann" da...
Kooooooooooooz deg!
kleeeeeeeeeem

PS! hææærle heading - igjen...;o)

Lykkelita sa...

Så fint dikt, Kate. Ordene dine treffer leseren og du må fortsette å dele de vakre diktene dine her! Bildet på headingen var nydelig - åh, så herlig det er med hunder... Kos deg med valpen:)
Klem!

Anne-Berit sa...

Så fint dikt du har skrevet.Og bildene passet jo perfekt til diktet.
Ha en fin dag.Klem.

Orlaug sa...

Nydeleg dikt!
So flink du er.....
og den vesle kvelpen er no aldeles fortryllande. Kjekt og ganske travelt med slike "ungar" òg.
Ha ei god veke!

AnneGrethe7 sa...

Flott dikt Kate, mister ein håpet mister ein alt....

Ønskjer deg ei superfin veke og godt nyttår:)

Klem

heidi sa...

Nydelig dikt Kate! Og håpet er noe av det beste og viktigste vi har.
Kjenner jo hvordan det tar tak nå når sola har snudd og vi har sol, varme og mange fine dager framfor oss!
Ha det godt der oppe i nord!
Klem fra Heidi.

Monicas sa...

Takk for fine ord du deler med oss....flink med bilder og ord du:)
Glad førr at æ får følg bloggen din...ha en fin ettermiddag

elle-melle sa...

Hei og takk for besøk inne i bloggen min.
Du har skrevet et nydelig dikt og illustrert det med akkurat de rette bildene.
Flotte naturbilder du har lenger ned i bloggen din også.
Kommer nok innom her flere ganger jeg.

Guttemamma sa...

Kate, du MÅ jo gi ut diktsamling??? Om du ikke har gjort det alt?? Vakkert...klem

FO - 2 sa...

Veldig rørende og vakkert! :)))
Det treffer rett i hjertet.
Takk for vakre ord om HÅP! Dette diktet ditt kan man ta frem i stunder når man trenger trøst og påfyll for sjelen.
Nydelig! :)

Anonym sa...

Hei på deg :)
Du er bare helt utrolig flink å sette ord på ting. Nydelig dikt. Gleder meg til flere :)

Det du spurte om, det å sette bildene på siden av hverandre:
Når du skal laste ned bilder, velger du ingen utforming, for da kan du flytte bildene som du vil. Lett som en plett ;)

Så fin heading, "lillegulle" er nå så nydelig :)
Klem

A-H sa...

Så vakker hund da, heldige dere er! Så mange fine bilder du tar, og utrolig flotte dikt, hadde jeg fått et slikt mamma-dikt hadde jeg grina leenge;)

Anneli sa...

Så flink du er Kate <3 Jeg tror nok at diktet ditt kan sette ord på manges tanker og følelser.
Ønsker deg et fint og spennende 2009!
Kjempeflott bilde
av deg og den
"lille" hjerteknuseren (:
Klem <3

Monicas sa...

Takk takk for koselige kommentarer.....kjenn at det e litt godt igrunn....vet du, headingen, ha æ lånt fra avisa nordland sine bilda med Bjørn Erik ...nydelige sant?

Hulda sa...

Flott dikt du har skrevet om håp. Fine beskrivelser. :)

lavendel mio sa...

Du er så flink til å dikte Kate:)Et flott dikt å starte det nye året på.Nydelige bilder som passer helt perfekt til diktet.Du må gi ut bok:)

Ha en vidunderlig dag,klem:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, kor nydelig diktet var! :) Rører noko inni meg, som får meg lyst til å sette ord på ting igjen... hmm, kanskje eg blir nødt å bruke meir tid på dikt dette året :) Åh, kor herlig den headingen din var :) Han er viiirkelig blitt stor og god :) ligner der på Storm synest eg :) Kor kjekt at deke har vert mykje på Ramberg :) Bestemor som er 92, bur i Stamsund :) Vi tenker oss oppover igjen til sommaren. Elsker Lofoten :) Den er så vakker... :) Ha ei herlig veke! godklem :)

Related Posts with Thumbnails