Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

2. des. 2008




Jeg kan huske at jeg som lita jente likte å skrive dikt. Etter at jeg ble voksen har jeg desverre ikke fått fram kreativiteten på dette området, men på nattevakta i går natt ble dette diktet til:)
Lengsel

Jeg lengter…
Lengter stille og ensom i natten…
Søvnens skyer er borte,
de reiste med vinden,
før jeg ble svøpt inn i deres silkemyke, varme og trygge favn…

Det er kaldt…
Og jeg lengter…

Månen kaster lange skygger inn i rommet,
i den mørke, kjølige natten.
Skygger som formes til dansende siluetter,
lik små piker på en sval blomstereng.

Ta meg med…
Ta meg med,
hvisker jeg…

Ta meg med til duftende blomster,
til fuglesang i sommernatta,til lyset,til varmen fra sola…
Og til deg min kjære…

Jeg lengter…
Ta meg med…

Kate.

13 kommentarer:

Monicas sa...

ka flenk du e;) Fine bilda...bor i samme kommune som deg:) ha en kjempefin dag...

Anonym sa...

God morgen.
Nå blir jeg så imponert. Kjempefint dikt. Flenk du e.
Tattis, ja, må få hør etterhvert hva det blir ;)
Fin, fin onsdag til deg også.
Klemmer

moa sa...

god morgen
tusen takk for hyggelig hilsen fra deg på bloggen min - sånt varmer!
..så flotte bilder og vakre ord du har i innlegget ditt..
Ha en kjempefin dag, klem fra Moa

Turid sa...

Du har så visst fått frem igjen kreativiteten din. Nydelig dikt og nydelige bilder.
Jeg har også i perioder skrevet noen små dikt, Og har merket meg at om natten blir vi, (jeg), mer poetiske... Hihi. Det må være noe med stillheten kanskje... Jeg syns i allefall du skal ta opp igjen din "gamle" hobby og skrive masse!!
Ha en flott dag! ;)

Anne-Berit sa...

Så fint dikt,du har ikke glemt kunsten fra du var lita.Dette må du bare fortsette med.For en himmel det var på det første bildet ditt,full fyr,nydelig.Ha en fin dag!

Steinbokkjen ;o) sa...

Nyyydle dikt og nydle bilde - spesielt da øvsta - åååååååå drømmeland ;o)
Ha award t deg på bloggjen min!
Kooooooooooooos deg vennen
klem

Unknown sa...

Å Kate, det var eit nydeleg dikt...Du har såvisst ikkje gløymt gamle kunstar:0)
Flotte bilder som passar godt inn med orda...
Ligg noko til deg inne hos meg.
Klem

Turid sa...

Hei! Du fortjener en utmerkelse!
For en nydelig blogg, og for mange koselige kommentarer! Du finner den inne hos meg!

Turid;)

tinemor sa...

Så nydelig/flott dikt.
Og nydelige bilder.
Ha en flott dag
:-)

Elisabeth sa...

Nydelig det øverste bildet der.
Diktet var også veldig fint!

Monicas sa...

Utfordring til dæ om du vil

Unknown sa...

Eg har ei utfordring til deg, tek du den??

Anneli sa...

Det ligger en award til deg på bloggen min!
God helg <3 Klem

Related Posts with Thumbnails