Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

18. feb. 2009


Har skrevet et lite dikt til min datter, Mathilde, som jeg har lyst til å dele med dere:) Vil samtidig ønske dere en flott torsdag:)


Inn i drømmenes rike.


Rekk meg hånden din, sa jeg,
vi skal samme vei,
la oss gå sammen inn i natten,
jeg skal ta vare på deg.


Du er min lille pike,
så uskyldig og ren,
du er det vakreste i verden,
du er mammas øyesten.


En redsel for mørket,
du føler i natt,
og for stillhet i huset,
vær trygg du min skatt,
for din mamma
hun elsker deg høyest i verden,
og vil alltid passe på deg
på drømmeferden.....

22 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Aldeles nydelig! Hva du kan! Takk for at jeg fikk lese det:)

KATE ♥ sa...

Så nydelig.
Du skriver jo du også.
Kos deg.

Klem Kate

Lill sa...

Wow nydeleg dikt. Kunstnar med ord du, og bilde var så flott.
Ha en flott torsdag
Smil til deg

Eli Kristin Magnussen sa...

Du er en ekte tusenkunstner Kate. Dette var rørende vakkert og passer utrolig godt til ditt sovende gull i bildet ;)

PS - herlig nytt bilde i logoen din. Den hunden deres er så skjønn!

sammen på veien sa...

Så utrolig gode ord! Jeg ble helt rørt!!! Takk for at du delte det med oss andre. Takk for hilsen til meg. Det gjorde godt på en litt spesiell dag.

God klem

Bestefars Verksted. sa...

Hei ! Så flink du er til å skrive...nydelige ord til datteren din :) og så så fine bilder du tar !!! Dyktig er du :)

Tusen takk for fine ord,inne hos meg. Jeg leverer varer til en butikk i Steigen,som heter Torghuset. Kos deg videre,og ha en flott dag.....det er jo så nydelig vær,som en drøm....men kaldt...brrrrr.....

Havfruen sa...

Flotte varme ord. Nydelig skrevet.

Elisabeth sa...

Åhh, så nydelig. Bildet var også nydelig og passet perfekt til det fine diktet.
Dette må hun få når hun blir eldre. Til konfirmasjonen?

Klem

Anne-Berit sa...

Å,så nydelig,du er jo en kunstner med ord.Og et nydelig bilde var det også.Klem!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempeflott bilde og eit nydelig vakkert dikt, Kate! :) Tusen takk for at du deler det med oss :) Kjempefine bilder av deke saman med Noah :) Han er blitt så stor og flott!! :) Trur han har vokse forbi storm ;) hehe.

Går fint på jobb, sjølv om det er litt slitsomt å begynne å jobbe igjen. Godt med ein rolig start, så har tatt helg eg no. :) Godt å slappe av litt igjen.. :) hehe.

Godklem til deg, Kate :) ha ei herlig veke videre!!

Anonym sa...

Hei på deg :)
Så nydelig dikt du har skrevet til din datter og et nydelig bilde. Så vakker, også når de sover.
Ha en fortsatt fin dag.
Klem fra Agathe

Turid sa...

Nydelig dikt og nydelig bilde!
Så flink du er Kate;)

Unknown sa...

Så utruleg flott dikt, Kate...
Får gåsehud her eg sit...
Koseleg bilde av Mathilde og!!
Torsdagsklem

Orlaug sa...

Nydeleg dikt!
So flink du er....
Ha det godt!

Monicas sa...

du, kan du så mye du`? Veldig koselig å takk for at du delte dette.....ha en innmari fin torsdag, førr det har æ tenkt å ha:)

sammen på veien sa...

hei igjen
så kjekt at du kom inn på besøk til meg:) Litt vanskelig å dele helt ærlig her i bloggen. Da må jeg nok maile hvis du vil.

Ha en god kveld

FO - 2 sa...

Rørende vakkert!!!
Fikk både klump i halsen og en tåre i øyekroken her, gode du!
Klem til en god mamma.

Lykkelita sa...

Kate!! NYDELIG! Du må nesten ikke poste sånn på bloggen uten en advarsel om "sterke ord" eller noe sånn, for her måtte jeg gråte litt og det ser ikke bra ut at sosialrådgiveren på HiN har rennende maskara når studentene kommer;)
Utrolig vakkert og så rørende. Takk for at du deler!
Klem fra Elisabeth

Anonym sa...

Gratulerer så mye til 16-åringen din.
Mi "lille" snuppa fyller ikke 13 år før på tirsdag, men feiringa blir i helga.
Ha ei superduper helg. Har du fri i helga?
Klemmer

Anonym sa...

...det har vel aldri noe med foto å gjøre...........;)
Ha ei fin frihelg og kos deg med dine.

Marias skriblerier sa...

Nydelig dikt!

Torilpia sa...

Så vakkert .. hva kan man egentlig skrive etter å ha lest noe så flott ... Herlig bilde også :o)

Related Posts with Thumbnails