Så hyggelig at du titter innom til meg.
Håper du liker deg her:)
Dersom du legger igjen en liten kommentar, så kommer jeg innom bloggen din:)

26. feb. 2009



Så utrolig skuffet og lei meg.............

ble jeg i dag da jeg ringte Haukeland for å høre om når jeg får time til ny ablasjon...

Som noen av dere vet, så har jeg en ufarlig, men til tider veldig plagsom rytmeforstyrrelse i hjertet.

I september i fjor lå jeg 5 timer på operasjonsbordet ved Universitetssykehuset i Tromsø. Desverre ble denne runden med ablasjon mislykket, og overlegen som opererte meg, skulle sende henvisning til Haukeland.

Noen av dere lurer kanskje på hva ablasjon er. Kort fortalt vil det si at man går inn i begge lyskene og opp i hjertets forkammer der man ved hjelp av fremprovoserte arytmier (ledningsforstyrrelser), svir av disse, slik at de ikke feil -leder de elektriske impulsene i hjertet....
noe som til sist gjør at pulsen min løper fullstendig løpsk.

Jeg har en litt spesiell type arytmi som gjør at jeg har mange små ledningsforstyrrelser, som er som å leite etter mange nåler i en høystakk,,,,

med andre ord veldig vanskelig å finne...
og siden Haukeland har en annen og bedre metode, så skulle altså legen henvise meg dit i oktober........



...........men det hadde han glemt............
.................noe som resulterte i at jeg istedet for å få time i vår ,som jeg var forespeilet, så får jeg ikke time før i oktober/november:(

Nå må jeg bare innstille meg på å vente, ,,,

.... og det går nok bra, jeg er jo ikke alvorlig syk,,,,

men akkurat nå er det litt trist og tungt....

Uansett, i morra e en ny dag og æ ska hæv hodet og tænk positivt, for æ har utrolig mye å være takknemlig for:)



Så kjære vænnan mine, æ ønska dåkk ei fredelig og koselig helg:)



Goklæm fra Kate:)


20 kommentarer:

Monicas sa...

Næmmen....hm...det der å vente, e ikkje nå særlig..men så lenge du har mot og humør oppe, så går det vel sæ tell....men ingen ska førrtell mæ at man ikke bi litt skuffa ja, over å måtte vente såå lenge.....vi ska pass på dæ her i bloggland....masse masse tanka te dæ....klem fra innerst i fjordn

naturglede/Randi Lind sa...

Du har all grunn til å være skuffet og lei deg. Sånnt går da ikke an! Jeg har hatt sånn
reser-rytmeforstyrrelse, men mitt gikk mer eller mindre over av seg selv. Jeg hadde nemlig blitt bitt av flått og fått borelia. Ikke noe videre behagelig når hjertet "springer" som til maraton når man sitter stille i sofaen. Føler med deg.Klemsiklem og takk for at du forteller om det:)

Bling - our elf on the shelf sa...

Næmmen, er det virkelig mulig av en lege å glemme noe slikt?
Dårlig opplegg!
Og så synd for deg å måtte vente så lenge på en operasjon når du er innstilt på at den er rett rundt hjørnet.

Men det er godt å se at du er ved godt mot, tross alt.

Ha en fin fin fredag.

Astrid sa...

Off, dette var leit å lese! :(
Eg skjønar godt at du må vere skuffa!
Det er nok ei fattig trøst, men eg sender deg positive og varme tankar om ei kjempefin helg til deg og dine! Så kryssar eg fingrar for at du kjem til ny operasjon så fort som råd.
*KLEM*

Bakketun sa...

Skjønner godt skuffelsen over å måtte vente 1/2 år lenger.

Så snille barn du har som lager middag å måker snø til deg da :) KOselig å stå opp til noe sånt

Ha en fin helg!

Klem

Unknown sa...

Usj, så kjedeleg det er når det skjer sånne ting...
Sjølv om det er ufarleg kan eg tenke meg at det er frykteleg ubehageleg.
Eg fekk bricanyldrypp for å stoppe fødselen(i veke 32) når eg gjekk med Rakel. Då opplevde eg at puls og hjerterytme gjekk fullstendig amok, eg skalv på hendene og fekk nesten sånn Donaldstemme...
Måtte avslutte dryppetsidan eg tolte det så dårleg,men hadde heldigvis fått gått lenge nok til at ho heldt seg på plass....
Skjønar at du er skuffa og lei deg, og det har du LOV til å vere og, Kate....
Sender deg ein varm trøsteklem herifrå:0)

Orlaug sa...

Ikkje vanskeleg å skjøne at du er skuffa......og ikkje bra at ein lege gløymer slikt.
No gjeld det å halde motet oppe....og det skjønar eg at du gjer.
Ha ei god helg!
Klem frå meg!

Havfruen sa...

Glemt?? Herlighet..Skjønner din skuffelse meget godt!! Det må jo være utrolig ubehagelig å ha en puls som løper løpsk av og til.
Klarer du holde positiviteten oppe, er jo det aller best. Men akk så slitsomt.
Varme tanker herfra. Take care :)

Anonym sa...

Å så utrolig kjedelig, skjønner godt at du ble deprimert av det.
Virkelig dårlig gjort av den legen, skikkelig sløvhet. Det der burde han ryddet opp i og skaffet deg en hastetime. Fy, fy.
Uansett, ha en fin helg, masse klemmer.

Anne-Berit sa...

Uansett om det ikke er farlig å ha det sånn,så skjønner jeg godt at du er skuffet.Man innstiller seg på at man skal på sykehus og opereres,bare det er jo et stressmoment.Når det så ikke blir noe av og man må starte hele runden på nytt igjen,ja da er det klart det kan bli litt tungt.Trøsteklem fra meg!

Malys krok sa...

Skjønner godt at dette var en skuffelse for deg. Ikke skjønner jeg at en lege kan glemme sånt noe. Han burde skamme seg nå, men det hjelper jo uansett ikke deg. Håper ventingen går greit, føler med deg.

Så superflinke og omtenksomme barn du har. Så i innlegget om overraskende middag og snømåking.
Ha det godt. Hilsen Margit.

Elisabeth sa...

Typisk asså! Det gjelder å følge med sjøl. Har dålige erfaringer i lignende tilfeller selv.
Bra det ikke er alvorlig, men surt å måtte vente 1/2 år ekstra.

God helg. KLEM!

lavendel mio sa...

Er det mulig!!!
Helse Norge slutter ikke å overraske...tenk å måtte vente enda 1/2 år til.
Godt at det ikke er alvorlig.
Du får ha ei riktig god helg,klem

Eli Kristin Magnussen sa...

Så herlige unger du har Kate, må være gull verdt å våkne opp til et slikt koselig trekløver og meny m/bordpynt ♥ ♥ ♥

Og så utrolig kjedelig å få slik en beskjed. Det er godt det ikke er noe alvorlig, men fy så utgjort å måtte vente så lenge når du forventer det i disse tider. Legen burde jo ordnet opp og fått deg inn på listene på våren siden det er han som har rotet.

Uansett - stooor klem til deg. Herlig med din positive & sportye innstilling. Stor klem fra meg - og de beste ønsker for en herlig helg! Klemz... :)

Turid sa...

Stakkers deg, skjønner veldig godt at du er skuffet! Skulle ikke vært "lov" til å glemme sånt!

Bra du prøver å være positiv midt oppi det hele. Jeg ønsker deg en fantastisk god helg!
Trøsteklem fra meg;)

Anonym sa...

Hei.
Skjønner godt du er skuffet, tenk å glemme det........arg...
men husk, vær positiv :)
Klæm fra me

Guttemamma sa...

Skjønner godt at du er skuffet...:-(. tenker på deg.!! Klem fra Anette

sammen på veien sa...

Kjære Kate. Forstår deg såååå godt! Du har full rett til å være skuffet. Ufattelig at legen kunne glemme dette. Jeg tenker veldig på deg!!!!

veldig god klem fra meg

FO - 2 sa...

Kjære, kjære Kate.
Helgen er over, og plutselig er det mandag og ny uke. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha gått glipp av denne posten din i løpet av helga.....
NÅ er jeg her iallefall!

Jeg kan så inderlig vel forstå skuffelsen din! Man blir redd av å gå rundt med plager og forstyrrelser, uansett art. Og hjertefeil er det iallefall ikke noe greit å leve med. Når man vet at man kunne fått hjelp, slik at det lettet situasjonen, og man siden blir møtt med stengte dører, ja da blir man frustrert og lei seg på toppen. Skjønner deg så godt!
Ett sykehus/helsevesenet skal ikke glemme pasienter.....!!!
Jeg er faktisk skremt over holdningen innen helsevesenet i dag. Det virker som det meste er fokusert rundt penger....
Jeg vet at jeg virker hard nå, men mennesker kan ikke måles i kroner og øre. Og det nytter ikke å være for snill eller naiv. Man må stå på og kjempe selv for å trenge gjennom.
Forstår at ventetiden blir så uendelig lang for deg nå. Håper du klarer å fylle våren og sommeren på en god måte, selv om du venter og står i kø for å få hjelp.
Sender deg mange gode tanker og støtte!

Om du orker, så er du hjertelig velkommen til med når du skal til Bergen. Om ikke du klarer/vil å ta turen innom før operasjonen f.eks., så, møter jeg deg i Bergen. Med stor glede!
Skjønner også om du ikke orker, tatt omstendighetene for turen din i betraktning.
Du vet iallefall at jeg er her.

Ta godt vare på deg selv og ha ei fin uke, kjære deg.
Mange gode og varme klemmer sendes deg.

Lill sa...

Hei min venn:0)
Huff.... det må da vere måte på til ventetid og glemming..... Skjøna godt at du er skuffa og lei deg.Eg skal sende deg varme og gode tankar og så håper eg du kjem fortare inn enn forespeila.
Stor klem frå Lill og eit smil i kvardagen

Related Posts with Thumbnails